Zuid-Australie en de Adelaide Hills - Reisverslag uit Stirling, Australië van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu Zuid-Australie en de Adelaide Hills - Reisverslag uit Stirling, Australië van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu

Zuid-Australie en de Adelaide Hills

Blijf op de hoogte en volg Marij

24 Januari 2013 | Australië, Stirling

Een laatste bericht vanuit een erg zonnig en warm Zuid-Australie. Het is hier aardig overwinteren. Als het echt te heet wordt duiken we in een zwembad of in de schaduw. Tussendoor klimmen we op de fiets om richting Adelaide te gaan.

De engeltjes die van oudsher op onze schouders zitten hebben weer overuren gemaakt. Alle bosbranden hebben we letterlijk achter ons gelaten. Uit Tasmanie zijn we maar pas vertrokken als het daar vreselijk mis gaat. Vervolgens zijn we twee dagen weg uit Dartmoor in Zuid-Australie als het dorp wordt ontruimd vanwege bosbranden. Een keer moeten we de route omgooien omdat er wegen zijn afgesloten; we zien de dikke rookwolken overkomen. Maar, wat hebben wij te klagen? Wij stappen op en fietsen verder....... Je zult er maar wonen.

Onderweg krijgen we een uitnodiging om bij mensen in de tuin te kamperen die in de Adelaide Hills wonen, in Stirling. Hij is 45 jaar geleden vanuit Denekamp in Twente hier naar toe geemigreerd, zij komt oorspronkelijk uit Wales. De Cycle Tour Down Under wordt hier gehouden en heeft een finishplaats in Stirling. We nemen dus de uitnodiging aan en arriveren een week later bij een prachtig mooi en groot huis, waar wij de logeerkamer krijgen. 's Avonds is er een barbecue en er zijn nog een stel mensen met Nederlandse achtergrond aanwezig. Het is in 1 woord geweldig, we worden helemaal in de watten gelegd. Inclusief sight-seeiing tour en niet te vergeten het wielerspektakel. Die wordt ook nog gewonnen door een Nederlander (Tom-Jelle Slagter; onthouden, gaan we meer van horen). Op dit moment zitten we in de studeerkamer achter zijn laptop, vanavond worden we weer op sleeptouw genomen om de stad Adelaide te zien. Het is echt geweldig zoals we hier verwend worden.

Het is hier een en al wijngaard en olijfboom en we blijven steeds nieuwe vogels zien en horen. Wat zullen we die missen als we straks terug zijn. Een paar dagen terug hoorden we nog het gekrijs en geblaas van possums vlakbij de tent; zelfs dat gaat wennen en erbij horen!

Nog ruim een week te gaan voor we weer teruggaan. Na een half jaar willen we best weer terug naar huis,maar je laat ook veel moois achter. Het zal in elk geval fijn zijn jullie allemaal weer te zien.

Veel groeten,

Anneke en Marij

• 24 Januari 2013 - 10:30

Jenny:

Fijn toch meiden om jullie reis zo af te sluiten. Ik heb de laatste weken best wel aan jullie gedacht ja, met al die branden. En als dat engeltje nog even bij jullie blijft is straks de sneeuw ook allemaal weg wanneer jullie weer in Nederland aan komen. Ik ben het in ieder geval al meer dan zat...
    Nou goede reis naar huis en tot gauw.

X Jenny

• 24 Januari 2013 - 11:39

Paul En Gonza:

Gezellig Anneke en Marij dat jullie in de watten worden gelegd. Geniet nog even en tot spoedg ziens.

Groetjes,
    Paul en Gonza

• 24 Januari 2013 - 12:40

Henk En Tonny:

Hallo Anneke en Marij,
    Fijn te horen dat het zo goed met jullie en dat jullie zo verwend worden. De beschermengel en geluksbudha nog maar even bij jullie houden. We wensen jullie in ieder geval nog even een leuke tijd en een behouden thuiskomst.
    Tonny en Henk

• 24 Januari 2013 - 13:49

Frank Scherpenisse:

Jullie laatste verslag van deze reis. Alle verhalen waren voor mij even boeiend. De reis moet voor jullie onvergetelijk zijn. Wel een wereld van verschil, als ik probeer te vergelijken. Ben blij dat jullie (vermoedelijk) niet heel erg te lijden hebben gehad van de hitte en de branden in dat deel van de wereld. Geniet nog maar even door. Heel veel fun toegewenst en alvast een fantastische terugreis naar Nederland, waar de sneeuw dan - hoop ik - weer gesmolten zal zijn. De lente gaat zich zo langzamerhand aandienen, hoewel nog even geduld. Ondertussen al nieuwe plannen gemaakt? :-)
    Groetjes, Frank.

• 24 Januari 2013 - 15:07

Hilly Verheul:

Hoi meiden,

Nou het zit er bijna op, jammer zeg, vond de verslagen superleuk. Nog veel plezier de laatste tijd en geniet nog maar even van het mooie weer, hier is het koud en sneeuw, maar misschien als jullie terugkomen dat het wat beter wordt. Een goede en voorspoedige terugreisnaar ons kleine kikkerlandje. Groetjes Hilly

• 24 Januari 2013 - 20:01

Ria Leo:

Hallo Anneke en Marij, fijn dat het nog steeds goed gaat met jullie.
    Bij het zien van al die bos branden dacht ik wel eens als dat maar goed gaat.
    Leuk te horen dat er nog goede mensen zijn in dat deel van de wereld,.
    groetjes van uit een koud nederland en tot gouw .

• 26 Januari 2013 - 14:32

Renate Popken:

Hoi Anneke en Marij,

Fijn te horen dat jullie de engelen zo goed gezind zijn!! ik heb regelmatig aan jullie gedacht.
    Het zal zeker omschakelen zijn weer terug naar huis.. het sneeuwt hier nu en er wordt nog geschaatst.
    Jullie moeten maar iets leuks verzinnen (zaaltje en presentatie haha, lijkt me echt iets voor Anneke) om iedereen weer te zien en bij te praten of niet...Een hele goede reis en tot ziens.

Renate

• 28 Januari 2013 - 09:49

Bernadette:

Dag meiden,

Hopelijk zit dan engeltje er nog steeds, want er zijn nu weer overstromingen in Australië.
    Geniet nog even van jullie laatste dagen. De sneeuw is hier weer verdwenen.
    Ik zie jullie volgende week!
    Groetjes Bernadette

• 28 Januari 2013 - 11:39

Jan Rabelink:

Hoi Anneke en Marij,

Wat vliegt de tijd, een goede reis naar huis en ik hoor de verhalen wel
    als jullie weer in Nederland zijn.

Groetjes
    Jan

• 31 Januari 2013 - 20:22

Vera:

Wat heerlijk dat jullie zo genieten . Wat heerlijk dat jullie straks weer thuis zijn . Jan viert zijn verjaardag zondag 10 februari .Wat gezellig dat jullie er dan weer bij zijn . Geniet nog even, en fijne terug reis

Groetjes Jan en Vera