We zijn weer op weg! - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu We zijn weer op weg! - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu

We zijn weer op weg!

Blijf op de hoogte en volg Marij

15 Juli 2020 | Frankrijk, Cadillac

Na meer dan drie maanden zitten we dan eindelijk weer op de fiets om de geplande route te vervolgen. De corona-tijd is omgevlogen en het was, ondanks de virusperikelen, een fijne tijd bij twee hele gastvrije leuke mensen, vier honden en twee poezen. Onvergetelijk! We fietsen dan ook met een wat dubbel gevoel weg uit Torres-Torres, we gaan het dorp en zijn bewoners missen.
Maar het is natuurlijk ook een heerlijk gevoel om weer op de fiets te zitten en de zintuigen te laten werken. We ruiken de omgeving, horen de vogels en voelen de zon. Tja, heet is het wel, we moeten er erg aan wennen en vooral na het middaguur krijg je het aardig voor de kiezen. Nu kun je wel proberen vroeg te stoppen met fietsen, maar dan moet er wel een geschikt onderkomen in de buurt zijn. Op de een of andere manier lukt het ons niet zo goed dat goed te 'timen'.
In het begin fietsen we nog op de Via Verde 'Rojos Negros' die we bij Teruel verlaten. Dan gaat het de hoogte in en bereiken we de1700 meter. Dat gaat niet zonder slag of stoot, maar de omgeving hier in het binnenland van Spanje is geweldig. Veel rotsachtige hoge heuvels, afgewisseld met kale graslanden of stukken bos. We zien veel ruïnes van kastelen en kloosters, de meesten torenen hoog boven ons uit op heuvels. Het zand is vaak rood, ijzerhoudend dus en de wegen zijn erg rustig, geen caravan of camper te zien. De kleine dorpen die we passeren doen ons soms denken dat we een eeuw terug in de tijd zijn. Het is dat er een auto in de straat staat, want anders .......
We hebben het goed en genieten er van.
Corona zorgt er wel voor dat je je aanpast. We mijden steden en bezienswaardigheden zoveel als mogelijk. Al die mensen met mondkapjes (waarvan sommigen alleen de kin bedekken) maken ons niet veel vrolijker en dat flesje gel vinden we ook geen wondermiddel. We proberen zo min mogelijk risico te lopen en gaan dus ook veel wild kamperen. Gelukkig is hier plaats genoeg voor en we hebben veel mooie plekjes. Hotels zijn vaak gesloten of hebben erg weinig bezoekers. We gokken er, bij hotel gebruik, maar op dat er de afgelopen dagen niemand de kamer heeft gehad waar we in trekken. Risicoloos kun je natuurlijk niet leven.
We fietsen hier de El Cid route die we in Burgos beëindigen. Mooie route, leuke weggetjes, je moet wel van een stukkie klimmen houden! De lus naar Santiago de Compostella, wat eerst het plan was, wordt geschrapt en we buigen na Burgos af richting Frankrijk met als eindbestemming Nederland.
Dan komen we natuurlijk eerst de Pyreneeën tegen, een hobbel die we vrij gemakkelijk nemen. Als je de heuvels in het binnenland van Spanje gewend bent, is dit niet zo moeilijk. Het is wel weer speciaal om in de mist een top over te gaan en daarna omlaag te suizen.
Frankrijk gaat heel anders met Corona om dan Spanje. Weinig mondkapjes hier (eigen verantwoordelijkheid ipv verplicht) en op de campings is de hygiëne niet echt uitgebreid. Behalve die fles gel dan, die overal een prominente plaats voor de ingang van het toiletgebouw heeft gekregen. Tja en verder lijkt alles hier weer zijn normale ritme te hebben gevonden. Wij doen voorzichtig, dragen mondkapjes wanneer het nodig is en houden afstand. Dat zou het, samen met die gel, moeten doen. Je krijgt er trouwens wel vreselijke plakhanden van als je fietst.

Veel groeten, Anneke en Marij

Helaas geen foto's deze keer. De bibliotheek in dit stadje is gesloten en we hebben dus geen PC tot onze beschikking.

• 15 Juli 2020 - 19:25

André De Zwart:

Gelukkig zijn jullie weer op weg. Goede reis gewenst!

• 15 Juli 2020 - 20:12

Pierre Rijnen:

Eindelijk op de terug weg, doe voorzichtig en hou je aan de richtlijnen in België weer anders.
    Goede reis en doe rustig aan.

• 15 Juli 2020 - 20:33

Paul En Gonza:

Hallo dames,

Fijn te lezen dat alles weer als vanouds gaat. Nog veel plezier tijdens de terugtocht en tot ziens binnenkort (over een maandje of zo).

Groeten
    Paul en Gonza.

• 15 Juli 2020 - 20:41

Leo:

Fijn van jullie te horen dat het goed gaat ,ik hoop dat het verder goed blijft gaan tot snel .

• 15 Juli 2020 - 22:24

Tonny:

Hallo meiden,
    Fijn dat jullie weer op pad kunnen.Veel plezier en doe voorzichtig.
    Henk en Tonny_

• 15 Juli 2020 - 22:24

Bernadette:

Nou jullie hebben alweer een flink eind gefietst.
    Hopelijk blijft alles nu voorspoedig gaan!
    Geniet van jullie reis verder!

Groetjes Willem en Bernadette

• 15 Juli 2020 - 22:47

Ria:

Geniet vooral van het lekkere warme weer. Hier is het toch wat kouder en vooral natter!! Goede reis terug.

• 15 Juli 2020 - 22:58

Renate Popken:

Een bijzonder reis hebben jullie ik deze bijzonder tijd. In Nederland kijken mensen ook al te denken dat het virus vertrokken is. Ik wens jullie nog een hele fijne reis en alvast een hele goede thuiskomst.

• 16 Juli 2020 - 09:08

Frank Scherpenisse :

Het moet voor jullie wel een heel bijzondere beleving zijn geweest. Gelukkig hebben jullie de weg terug gevonden. Een hele fijne reis toegewenst. Groetjes, Frank.

• 16 Juli 2020 - 09:08

Loes:

Hey dames, veel sterkte met de terug reis, hoe zal het gaan met de conditie, voorzichtig
    gr Loes

• 16 Juli 2020 - 09:16

Mirjam Landzaat:

Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad bij jullie “gastouders”. Een goede reis terug en nog veel plezier !Groetjes, Mirjam

• 16 Juli 2020 - 09:28

Jenny:

Top meiden, eindelijk richting Holland. Het is wel weer een avontuur hoor. Maar nog even doortrappen... bijna thuis. Het zitvlees is er zo weer af denk ik. Goede reis verder zonder oponthoud!
    Kussie.
    Jenny x

• 16 Juli 2020 - 09:35

Paul Sopers:

Hoi Anneke & Marij,
    Goed te horen dat jullie de lockdown achter de rug hebben en nu weer zo vrij als een vogeltje blij naar het vertrouwde nest in Nederland mogen vliegen (eehhh fietsen).
    Maak er een mooie laatste stint van. Succes!
    Groetjes, Paul

• 16 Juli 2020 - 17:00

Karin Ter Hoeven:

Hallo meiden fijn dat jullie weer opdatop we zijn.
    Heel veel fiets plezier

• 19 Juli 2020 - 18:31

Hilda:

Wat een bijzondere tijd hebben jullie daar meegemaakt. Geniet van de terugreis. Doe voorzichtig.

• 13 September 2020 - 20:13

Riet Sluijs:

Hoi Anneke en Marij hoe gaat het zijn jullie al thuis
    en was de reis goed, geen nare dingen meegemaakt
    toen jullie weer mochten fietsen?
    Jullie zijn ook nog nooit zolang weg geweest.
    Wat een toestand in de wereld hè.
    Wij missen jullie ook in de Mix, misschien zitten jullie
    Wel quarantaine? Laat eens iets van jullie horen.
    Groetjes en tot gauw.