Groeten uit Torres-Torres - Reisverslag uit Torres-Torres, Spanje van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu Groeten uit Torres-Torres - Reisverslag uit Torres-Torres, Spanje van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu

Groeten uit Torres-Torres

Blijf op de hoogte en volg Marij

27 April 2020 | Spanje, Torres-Torres

De fietsen staan te roesten, we zijn in quarantaine!

Tja, dit had niemand kunnen bedenken toen we op weg gingen naar Spanje. Zitten we plots in het land met de strengste Corona noodtoestand!
Iedereen moet binnen blijven, alleen volwassenen mogen hun hond uitlaten of een boodschap doen. Dat zal voor veel mensen toch erg moeilijk zijn lijkt ons. Wij hebben het geluk dat we bij gezellige fijne mensen zitten en vier honden tot onze beschikking hebben. In de ochtend en namiddag laten we ze uitgebreid uit. Toch is ook dat niet alles. Je mag namelijk maar maximaal 250 meter van je huis vandaan. Marij wordt twee keer aangehouden en is veel te ver en de tweede keer wordt er rapport opgemaakt. De Guardia Civil is even andere koek dan de politie in Nederland. Het is hier ja meneer, nee meneer en er is geen discussie mogelijk. De boetes beginnen bij de leuke som van 300 euro (we hopen dat er geen bon in de brievenbus valt). Veel vrolijker word je daar niet van en echt op je gemak een hond uitlaten is er daarna ook niet meer bij. We proberen nu de asfaltweggetjes zoveel mogelijk te mijden en door de boomgaarden en smalle paadjes te lopen. Nooit gedacht trouwens dat we nog zo zouden hechten aan honden en katten. Als hier een einde aan komt zullen we ze echt missen!

Verder vermaken wij ons met "Nederland in beweging", ons huppel- kwartiertje wat we uitbreiden met wat andere oefeningen. Hopelijk houdt dat de conditie nog enigszins op peil.
We raken ook helemaal gewend aan het luxe appartement-leventje. Alles bij de hand, Nederlandse TV (kijken we wel niet naar, maar toch...), een boekenkast vol Nederlandse boeken en twee mensen die genoeg te klussen voor ons hebben en graag Canasta (kaartspel) spelen. We hakken en wieden het onkruid in twee tuinen, schuren en beitsen. meubels en eten samen paella aan de 'nieuwe tafel en stoelen'.
Voor zover we weten zijn er hier in het dorpje Torres-Torres met zijn 300 inwoners, nog geen besmettingen.
Langzaam maar zeker komen de geruchten op gang hoe de quarantaine zal worden opgeheven. Je hoeft geen koffiedikkijker te zijn om te weten dat dat heel langzaam en mondjesmaat zal gaan. Voor ons is belangrijk wat ze met fietsen/sporten gaan doen en of de campings etc. opengaan. Zo niet, dan moeten we toch met ander vervoer dan de fiets terug.
We gokken op eind mei, dan wordt het fietsen of terug naar Nederland. Gaat nog spannend worden!

Veel groeten en blijf gezond,
Anneke en Marij

• 27 April 2020 - 13:28

André De Zwart:

Hoi Marij en Anneke,

Ik heb vaak aan jullie gedacht, gestrand in het verre Spanje. Ik zit hier ook thuis vast, maar niet zo strikt als bij jullie. En geen kinderen en kleinkinderen op bezoek. We bellen en video-bellen wel regelmatig (lang leve internet !). Vandaag ook nog Koningsdag (alleen op de tv). Maar verder is het goed uit te houden, ik ben bang dat het nog wel even duurt.

Veel groeten, blijf gezond en hou vol !

André

• 27 April 2020 - 14:04

Jenny:

Hallo meiden, zo gaat dat in deze tijd, de een heeft huisarrest en andere draaien overuren. Maar het ziet nu toch langzaam naar uit dat er dingen gaan versoepelen. Als er weer plaatsjes op campings open gaan en er mag ook buiten de eigen streek gesport worden is er weer hoop voor jullie! En we hopen wat af nietwaar? Hoe dan ook ooit komt er een eind aan dit avontuur!

Kussie van jullie zussie x ( opiets meer dan anderhalve meter ;-p)

• 27 April 2020 - 14:38

Hilda:

Wat fijn dat jullie het goed maken. En dat jullie lekker mee kunnen huppelen

• 27 April 2020 - 14:39

Renate Popken:

Wat een bijzondere reis is dit geworden! Niet fijn zo’n strik beleid. Dan hebben wij het toch beter, ik ga elke dag een paar uur wandelen of fietsen en het is ook nog heel mooi weer tot en met vandaag. Ik begrijp dat Italië nu de teugels laat vieren en het is voor jullie te hopen dat Spanje dat ook zo snel mogelijk gaat doen. Ik wens jullie heel veel sterkte en ga mee duimen voor een terugreis op de fiets.

• 27 April 2020 - 14:41

Henk Van Ierland:

Het is maar goed dat je zo je eigen bezig kan houden . Maar hier bij ons is het ook niet alles , alleen zijn ze
    niet zo streng als in spanje .Ik heb het staan om naar spanje te gaan eind september maar we zullen wel zien .Houd je goed bezig dan gaat de tijd iets sneller .In elk geval Anneke en Marij houd er de moed in .
    Gr. Henk .

• 27 April 2020 - 14:47

Elly Rngeling:

Hoi meiden, wat 'n opluchting eindelijk iets van jullie te vernemen, het is wel knullig
    om nu i.p.v.te fietsen handenarbeid te verrichten. In de flat heeft zich 'n vreselijk drama
    afgespeeld 'njongeman is van de deritiende etage gesprongen
    \Met ons gaat het wel nog steeds niets gehoord van het z.h. En Joop hobbelt ook nog
    steeds voort.
    Wij wensen jullie nog veel sterkte en groetjes van Joop, El en Ina.

• 27 April 2020 - 16:35

Tonny:

Hoi meiden we hopen dat het niet te lang zal duren dst jullie verder kúnnen en verder veel succes met straks een beetje sporten.
    Groetjes van Henk en Tonny

• 27 April 2020 - 19:03

Frank Scherpenisse :

Hallo Anneke en Marij,
    Wel een ongemakkelijke situatie voor jullie. Gelukkig weten jullie je -voor zover dat mogelijk is- redelijk goed te vermaken.
    Jullie maken er tenminste het beste van, begrijp ik.
    Ik hoop echter dat de bizarre noodmaatregelen snel tot het verleden behoren en dat jullie echt bevrijd zijn en met de benen weer draaibewegingen kunnen maken.
    HOU VOL!
    Groetjes,
    Frank.

• 27 April 2020 - 20:16

Bea Verweij:

Hoy meiden, leuk van jullie te horen. Hopen maar dat de regels wat worden versoepeld. Dan gauw weer op de fiets. Gr Bea en Peter.

• 27 April 2020 - 20:17

Anton En Jannie:

Hallo Marij en Anneke, we lezen dat jullie proberen er wat van te maken. Het onderkomen is goed en natuurlijk is het leuk fat jullie de honden kunnen uitlaten. Altijd naar een doel zoeken om je te vermaken.
    Jullie zijn gezond en hopelijk kunnen jullie spoedig weer op pad en lekker gaan fietsen.
    Sterkte daar en tot het volgende verhaal. Groeten.

• 27 April 2020 - 20:47

Ineke:

ha Marij en Anneke,
    altijd leuk weer om jullie bijzondere reisverhalen te vernemen! Dit zal jullie nog lang in het geheugen blijven staan. Hoop dat er op niet al te lange termijn weer verandering in kan komen. Maar voor deze tijd had je het slechter kunnen treffen.
    groet van ex-collega Ineke

• 27 April 2020 - 22:22

Janet De Vogel:

Sterkte dames en blijven gezond en veilig. Ik wens jullie een goede reis naar huis (however you do it!!) xxx

• 27 April 2020 - 22:24

Riet:

Hoi Anneke en Marij
    Wat een toestand in de wereld hè, fijn dat jullie iets van je laat weten.
    Ik heb veel aan jullie moeten denken, waar zouden ze zitten.
    Maar ik ben blij dat jullie een goed onderkomen hebben.
    Hopelijk dat jullie weer snel huiswaarts kunnen komen.
    En dan wel op de fiets, want dat zal toch jullie wens zijn.
    Ik wens jullie veel sterkte en een goede reis terug.
    Lieve groetjes van Riet Sluijs.

• 27 April 2020 - 22:40

Bernadette:

Hallo meiden,

Gelukkig zijn er klusjes zodat jullie nog wat te doen hebben. Geeft wel een veilig gevoel
    dat er geen besmettingen zijn in Torres-Torres. Snap dat het uitlaten van de honden wat minder ontspannend is geworden nadat je aangehouden bent. Blijft toch bijzonder dat jullie zo’n fantastisch onderdak hebben gevonden.

Wij hopen met jullie mee dat de versoepeling straks voor jullie betekent dat jullie
    op de fiets eindelijk verder kunnen reizen. We blijven het nieuws volgen.
    Blijf gezond!
    Liefs Willem en Bernadette

• 28 April 2020 - 08:51

Loes:

Hallo meiden, ik zat laatst nog aan jullie te denken, en nu krijg ik weer een verslag. Blij dat het goed gaat met jullie. Doe rustig aan en blijf gezond.

Groet Loes

• 28 April 2020 - 09:10

Paul Sopers:

Hoi Anneke en Marij,
    Goed te horen dat jullie er het beste van maken. Wij hebben hier wel meer vrijheid als jullie maar beginnen nu toch ook echt wel te verlangen naar het normale leven. Gelukkig hadden we de afgelopen weken in NL echt mooi weer. Vandaag voor het eerst regen. Dan wordt een van die kleine beetjes vrijheid hier, wandelen/fietsen ook wat minder. Dus geniet daar van de buitenlucht, adem rustig door en hopelijk komt alles snel weer goed.

• 28 April 2020 - 17:05

Karin:

Hoi meiden
    Wat vervelend voor julie. Gelukkig versoepeld het in Spanje ook nu een beetje. Maar ja jullie hebben nog genoeg klusjes te doen. Je hoeft je niet te vervelen. Er komt vanzelf weer een tijd dat jullie weer kunnen fietsen. In tussen kijken naar Max lekker sporten goed voor je conditie. Stay save . Groetjes Karin.

• 28 April 2020 - 20:22

Vera:

Hoi meiden ,wat een rare wereld he .Gelukkig zitten jullie nog op een veilig plekje .Jan zijn hart is rustiger ,daar zijn we blij mee .We hebben nog een mooi nieuwtje ,we worden opa en oma .Hugo wilde altijd al vroeg vader worden ,nou dat is gelukt !! .Morgen krijgen we de uitslag van mijn broer ,de tumoren zijn gegroeid .Ze geven mijn broer nog 1 jaar ,morgen krijgen we te horen of chemo nog zin heeft. Een raar bericht met plussen en minnen ,ik wens jullie het allerbeste !!! Lieve groeten Jan en Vera.

• 30 April 2020 - 08:55

Gerda:

Hallo Marij en Anneke, wat een bizarre toestand! Fijn dat jullie op zo'n goede en mooie plek kunnen verblijven, hopelijk worden de maatregelen in Spanje snel versoepeld en kunnen jullie de fietstocht weer oppakken. Sterkte, geniet van de mooie omgeving en blijf gezond!
    Groetjes, Gerda van der Mark

• 30 April 2020 - 12:44

Wim En Ans Kroon:

Hallo Anneke en Marij, goed weer iets van jullie te vernemen en te lezen dat jullie een fijn en veilig onderkomen hebben gevonden. Bizar, echt bizar de wereld waarin we nu leven. Het is voor jullie te hopen dat de regels in Spanje op korte termijn versoepeld worden en jullie geleidelijk aan kunnen gaan denken aan de terugreis. Achteraf zijn wij blij dat wij ondanks dat we nog 2 weken in Spanje konden blijven toch eerder terug zijn gegaan naar Nederland. De lockdown is hier minder stringent dan bij jullie.
    Zo te zien op de foto's houden ze jullie aardig bezig. Blijf gezond!! Veel sterkte en geniet van het mooie weer. Hopelijk treffen we elkaar binnen niet al te lange tijd weer in de Mix. Liefs Ans en Wim

• 01 Mei 2020 - 19:58

Ria:

Een ding is zeker: jullie hadden op een slechtere plek corona kunnen ontmoeten. Zus Nelly zou eind maart naar Spanje zijn gegaan voor een paar weken in hun appartement. Dat konden ze gelukkig tijdig cancellen waardoor ze niet vast zijn komen te zitten in Spanje. Zo gauw als je ergens verplicht moet verblijven - zelfs met dwang van de Guardia Civil- is het toch wat anders. Probeer er maar van te genieten in het besef dat je op enig moment weer losgelaten zult worden. Hartelijke groet Co&Ria