Fuenteventura - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu Fuenteventura - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu

Fuenteventura

Blijf op de hoogte en volg Marij

31 December 2017 | Spanje, Corralejo

Fuerteventura

Bruine kale heuvels, grote vlaktes waar dorre struiken staan en soms wat cactussen die zich in leven proberen te houden. Stenen en rotsen met daartussen veel zand. Het biedt een fascinerende aanblik dit Fuerteventura. Je vindt het hier helemaal niks of gaandeweg mooier en mooier. Wij behoren tot de laatste categorie en zijn verkocht. Dat komt vooral door de vele mooie wandelingen die je hier kunt maken. We hadden een wandelboekje gekocht en daar hebben we er al een tiental uit gelopen. Machtig mooi om over de stenen en rotsen te lopen, over en om de heuvels heen. Je komt er niemand tegen en dat verwacht je ook niet. Vele kilometers lang lopen we overal over het eiland, waarbij we alleen geiten zien. Heel speciaal! Net zoals het weer en de vele uren zon die hier ruim voorradig zijn.
Na een verblijf in een paar appartementen zijn we op de tent overgestapt. Je vindt hier zonder moeite overnachtingsplaatsen. Vaak staan we in een baai of rivierbedding, soms wat minder mooi maar met een veiliger gevoel naast een onafgebouwd hotel of een watercentrale. Drinkwater kun je kopen en het lukt ons soms om te douchen op een boulevard of strand. Vooral een voetdouche is erg geschikt om je haren onder te wassen. Als je net doet of dat de gewoonste zaak van de wereld is, vinden de omstanders dat ook!
Een appartement is hier niet meer te boeken rond kerst en nieuwjaar, we flierefluiten dus nog wel een poosje rond in ons tentje.
Ten noorden van Fuerteventura ligt het kleine eilandje Lobos. Je mag daar niet meer kamperen, maar sommige mensen doen het toch zeggen ze bij het ticketoffice. Meer hoeven we niet te weten; op naar het eiland! We blijven er twee nachten en wandelen het prachtige natuurgebied rond.
Op dit moment hebben we het meeste van het eiland doorkruist. Met name aan de westkust en in het midden zijn er leuke stadjes, het oosten is meer toeristisch en munt uit in appartementen en vertier.
En het fietsen? Gaat goed, we doen het kalmpjes aan, ze kijken hier niet op een heuveltje meer of minder.
Beestjes? Hebben ze ook, maar niet veel. Grondeekhoorns zien er lief en aaibaar uit, hagedissen glippen her en der weg en natuurlijk zijn er de geiten, waar ze die heerlijke kaas van maken. En? Ja, de hop, die hele mooie vogel.

Voor de handbalmeiden: We kunnen ons heel goed voorstellen dat Ruud en Ingrid hier wilden wonen en leven. Op de terugweg gaan we het huis waarin ze woonden nog bezoeken.

Voor iedereen: Een prachtig 2018 toegewenst.

• 31 December 2017 - 13:51

Ria Leo.:

Nog veel plezier,en een gezond en gelukkig 2018 .

• 31 December 2017 - 14:00

Jenny:

Geweldig dames, ik zie jullie lopen....
    Geniet maar lekker van al het moois op de eilanden.

Hier is de sneeuw weer weg en is het 12 graden en winderig. Maar als ik kon kiezen wist ik het wel.
    Jullie ook en mooie jaarwisseling en een gelukkig 2018.

Liefs,
    Jenny

• 31 December 2017 - 14:05

Frank Scherpenisse:

Hoi Anneke en Marij,

Heerlijk daar. Jullie verhaal bevestigt dit.
    Ik hoop dat jullie naast het fietsen, ook veel plezier aan wandelen beleven. Zo te lezen, hebben jullie er geen probleem mee.
    Het is hier nu (31 december) ca. 14:00 uur en wij mogen “genieten” van een hoeveelheid regen. Bij jullie zal het lekker zonnig zijn; het zij jullie gegund!
    Een goede jaarwisseling toegewenst en een prettig en vooral gezond 2018.

Groet,
    Frank.

• 31 December 2017 - 14:36

Hans Cuvelier:

Nou heerlijk hoor, weer op vakantie. Ik kan niet wachten tot ik ook met pensioen kan.
    Wat zien en doen jullie toch veel.
    Heel veel plezier en een hele mooi en goed begin van 2018 toegewenst.

Groeten,
    Hans Cuvelier

• 31 December 2017 - 15:04

Hilly:

Hoi meiden, hoor al jullie hebben het weer prima naar de zin, veel fiets en wandelplezier nog, genieten maar.
    Voor jullie ook een gezond en nog veel buitenlands plezier voor 2018 en nog veel meer jaren haha groetjes Hilly

• 31 December 2017 - 15:26

Ans:

Jullie hebben me heel nieuwsgierig gemaakt naar het eiland. Een mooi en sportief 2018 gewenst en nog vele prachtige reis momenten. Groetjes Ans

• 31 December 2017 - 16:01

Elly Ringeling:

Hoi meiden wat hebben jullie het weer goed bekeken om nu niet hier
    te zijn, ongezellig donker weer maar wel weer leuk voor de kerstboom.
    Wij wensen jullie 'n heel gelukkig 2018 en geniet nog maar 'n paar weken.
    Groetjes van Ina en Elly

• 31 December 2017 - 16:09

Paul En Gonza:

Hallo Anneke en Mary

Nog veel plezier en zon op jullie verdere reis en een fijne jaarwisseling.

Groetjes
    Paul en Gonza

• 31 December 2017 - 16:25

Henk En Tonny:

Fijn dat jullie het naar de zin hebben. Fijne jaarwisseling en gezond 2018.
    Groetjes,
    Henk en Tonny

• 31 December 2017 - 16:45

Bernadette:

Dag meiden,

Heel bijzonder hè zo'n landschap.
    Fijn dat jullie het weer zo naar jullie zin hebben, heerlijk dat allemaal in het zonnetje.
    Heer regent het al de hele dag. Hopelijk gaat het vinden van een apartement na de feestdagen weer wat makkelijker.
    Een fijne jaarwisseling gewenst en een mooi 2018!!!

• 31 December 2017 - 17:18

Ria Caljouw:

Genieten met een super G zo te lezen! Goede jaarwisseling en een super nieuw fietsjaar toegewenst. Liefs vanuit een winderig Gouda!

• 31 December 2017 - 17:28

Bea Verweij:

Geniet ervan hier regen. Hele goede jaarswisseling. En veel zon toe gewenst. Doe je er een foto bij Van het huis. Gr Bea en Peter.

• 31 December 2017 - 17:28

Bea Verweij:

• 31 December 2017 - 17:49

Jannie & Anton:

Ziet er mooi uit daar. Goede temperaturen dus goed wandel en fiets weer. Geniet volop zouden we zeggen. Hier is het de laatste dag van 2017. Veel geluk en gezondheid voor 2018. Groet.Y

• 31 December 2017 - 18:05

Janet De Vogel:

Leuk te zien dat jullie weer weg op vakantie zijn!! Maar ik zie in de reis details dat jullie zijn een jaar weg en noemen dit een KORTE vakantie!!! Leuk!!! Wat is dan een lange vakantie???!!!

Wij wensen jullie a happy and healthy 2018!!! En veel reis plezier! Tot ziens!! Groetjes Janet en Jan xxx

• 01 Januari 2018 - 10:44

Elly Lodder:

Hallo avonturiers.
    Dat ziet er weer geweldig uit.En dat is natuurlijk genieten.De tocht is weer goed begonnen.
    Geniet ervan en alle gezondheid en geluk voor 2018.
    Ik ga jullie weer volgen.
    Groetjes Elly

• 02 Januari 2018 - 15:53

Annelies En Wim:

Hoi Marij en Anneke
    Op de eerste plaats een goed en vooral gezond 2018 !! Wat een prachtig eiland hè . Een ruig landschap, geniet ervan !!
    Gr Wim en Annelies

• 02 Januari 2018 - 18:56

Gerda Van Der Mark:

Hallo Marij en Annneke,

Ook eerst natuurlijk nog de beste wensen voor 2018, dat er nog maar vele fiets- (en wandel) tochten mogen volgen. Leuk om jullie belevenissen weer te kunnen volgen met de mooie bijbehorende foto's.
    Veel plezier!
    Groetjes, Gerda van der Mark

• 03 Januari 2018 - 10:52

Karin Ter Hoeven:

Hallo meiden,

Jullie ook de beste wensen voor 2018. Leuk om lezen dat jullie het weer zo fijn hebben. Heel veel wandel plezier.

• 05 Januari 2018 - 22:29

Mirjam Landzaat:

Hoi Anneke en Marij,

Allereerst nog de beste wensen, een gelukkig en gezond 2018.
    Jullie hebben weer mooie foto's gemaakt. Ik kijk uit naar de volgende.
    Nog veel plezier !

Groetjes, Mirjam

• 05 Januari 2018 - 22:32

Riet Sluijs:

Hoi Anneke en Marij

Ik wens jullie de allerbeste wensen met veel gezondheid
    geluk en fiets en wandelplezier in 2018.
    Ik vind het knap hoe jullie dat allemaal zo doen,
    Geniet er maar van hier is het prutweer.

Groetjes Riet