Italie - Reisverslag uit Imst, Oostenrijk van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu Italie - Reisverslag uit Imst, Oostenrijk van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu

Italie

Blijf op de hoogte en volg Marij

23 Juni 2017 | Oostenrijk, Imst

In Italië aangekomen gaan we, vanuit de laars, linksaf langs de westkust omhoog. De weg is vaak druk en mooiere stukken wisselen zich af me saaiere.
Onderweg hebben we plots de weg voor ons alleen. Langs de kant staat veel politie en bewakingspersoneel. Hee, de Giro komt hier langs! Even later worden we bij een kruispunt van de weg geplukt en moeten we het peloton voor laten gaan. Da's een klein uurtje wachten met wat andere Italianen en vier(!) politieagenten, maar dan komen ze toch voorbij. Het gaat helaas iets te snel om iemand te herkennen, we moedigen iedereen dus maar aan. En of dat geholpen heeft!! Als wij daarna ook weer rijden worden we van alle kanten flink aantal bemoedigd; de "Vrouwen-Giro" doet het goed vandaag.

Vanaf Salerno en richting Napels heb je als fietser weinig te zoeken. Druk, druk en weinig te zien onderweg. Napels gooit bij ons hoge ogen bij het verwerven van de titel "slechtste Fietsstad van het jaar".
We wandelen uren door Pompeii langs al het "oude" wat zo goed bewaard is gebleven onder het stof. De rit om de Vesuvius heen valt wat tegen. We hadden gedacht er wat meer van te kunnen zien, maar de drukte en de bebouwing houden dat tegen. Rome vinden we erg mooi. We nemen een kijkje op het St. Pietersplein en horen dat je twee tot drie uur in een rij moet schuifelen om de basiliek te kunnen bezoeken. We bedanken beleefd voor de eer en gaan de binnenstad wat verder bezichtigen.

Op de campings en op de weg komen we nu steeds meer "Rome-fietsers tegen. Heel gezellig! We gebruiken hetzelfde routeboekje (Reitsma) alleen wij fietsen andersom. Fijne en rustige wegen op weg naar de Toscane. Het is al dagen tussen de 30 en 40 graden en de klimpartijen in de Toscane vallen zwaar. Maar mooi is het hier wel en we vinden soms een schaduwplekje om even bij te komen. We rijden verder door de Apenijnen en komen in de Povlakte. Plots zijn dan de heuvels verdwenen en waan je je bijna weer in Nederland; vlak, landbouw, veel kleine dorpjes en smalle weggetjes. Wat een verschil met het zuiden van Italië, noord en zuid zijn echt twee verschillende werelden.
De Alpen in! Ze zijn prachtig. De eerste dagen rijden we langs diverse rivieren​ op de Via Claudia Augusta, met links en rechts heuvels die steil omhoog gaan. Daar ga je je behoorlijk klein van voelen. Dan moeten we er toch aan geloven en moeten (mogen) we de Reschenpas over naar Oostenrijk. We ploeteren in de warmte omhoog met voor en achter ons veel fietsers die de elektriciteit hebben uitgevonden. Zo te zien zijn wij daar te oud voor!
Zo rijden we dan prachtig Oostenrijk binnen. We schakelen snel om en zitten in no time aan de patat mit bratwurst.

Veel groeten uit een tropisch gebied,
Anneke en Marij

• 23 Juni 2017 - 16:07

Henk En Tonny:

Hallo meiden,
    Zo te lezen hebben jullie het nog steeds naar de zin. Oostenrijk zal ook wel bevallen daar zijn heel veel smalle weggetjes waar je goed kan fietsen. Mooie foto's weer. Nog veel fietsplezier.
    Groetjes,
    Henk en Tonny

• 23 Juni 2017 - 17:58

Annelies Wim:

Dames, wat een prestatie. Een heleboel mensen hebben met de auto al moeite om dat alles te rijden en jullie doen het op de fiets en ook nog niet electrisch.
    Geen leuke Italiaan tegen gekomen met een fietsenrek op de auto? Nog veel plezier. Groetjes Annelies Wim

• 23 Juni 2017 - 18:29

Riet Sluijs:

Hallo fietsvriendinnen
    Wij zijn afgelopen Woensdag terug gekomen van onze fietsvakantie
    We hebben gefietst onderin Oostenrijk zo naar Italië.
    Gedeeltelijk langs de Adriatische Zee, eindpunt Triest.
    Jammer dat we elkaar niet gezien hebben.
    Maar we zien elkaar wel weer bij de Mix.

Lieve Groetjes van Riet Sluijs.

• 23 Juni 2017 - 20:53

Frank Scherpenisse:

Lieve Hollandse vrouwen,
    Gelukkig zijn jullie Napels voorbij en weer noordwaarts. Het is inderdaad bekend dat er grote verschillen zijn tussen Rome en Napels, ondanks het feit dat op de landkaart althans, deze steden dicht bij elkaar liggen.
    Ik moet er niet aan denken dezelfde rit met de mijn hybride fiets (vroeger gewone fiets,

• 23 Juni 2017 - 21:28

Bernadette:

Dag meisjes,

Pompeii lijkt me toch wel indrukwekkend om te zien. Goed dat jullie aangemoedigd werden tijdens De Giro. Wat jullie presteren is net zo'n grote prestatie. Het is vast extra afzien met die temperaturen, maar ja afzien hoort er voor jullie wel bij, anders is het te saai. Een goede reis verder. Groeten uit ook een tropisch Spanje.
    Willem en Bernadette xx

• 23 Juni 2017 - 21:59

Ria Leo .:

Echt mooi verhaal ,ook omdat wij daar ook zijn geweest.
    Geniet nog van Oostenrijk.
    Fijn dat het nog naar wens gaat .

• 24 Juni 2017 - 07:37

Jannie En Anton:

Geweldige prestatie die jullie maken op de fiets. En de temperatuur is hoog zomers. En dan komen de Alpen. We zijn er dol op. We hopen jullie ook. Zijn net terug van 3 wkn fietsen in Zwitserland. Hopelijk hebben de andere weggebruikers ook een beetje respect voor jullie in deze gehaaste wereld. Veel fiets plezier in Oostenrijk. Grt Jannie en Anton

• 24 Juni 2017 - 12:04

Paul En Gonza:

Dag meisjes
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat.
    Veel plezier op jullie verdere reis en laat de temperatuur maar 10 graadjes dalen.

Groetjes
    Paul en Gonza