Bretagne en Normandië - Reisverslag uit Oostburg, Nederland van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu Bretagne en Normandië - Reisverslag uit Oostburg, Nederland van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu

Bretagne en Normandië

Blijf op de hoogte en volg Marij

27 Juni 2015 | Nederland, Oostburg

De Velodyssee is een mooie fietsroute met veel kleine onverharde paadjes die je door allerlei natuur loodsen. Je hoeft eigenlijk alleen nog maar de bordjes te volgen en te trappen. We komen een leuk stel uit Spakenburg tegen en fietsen even met ze op. Maar dan begint het toch wat te kriebelen. Het gaat allemaal wat te gemakkelijk en er gebeuren geen onverwachte dingen meer. We besluiten om de route te verlaten en Bretagne door te steken. Dan missen we wel een stuk, maar het wordt ook eens tijd om wat tempo te maken, anders komen we nooit thuis.

Voorbij St.Brieuc pikken we dan weer een nieuwe fietsroute op: La tour de Manche. We maken kennis met één van de makers van deze route die net de vorige dag officieel is geopend. Ze vindt het prachtig dat wij hem gaan fietsen en maakt de nodige foto's.

Na Bretagne volgt Normandië.
Van Normandië hadden we ons vooraf niet zo'n idee gevormd. Maar het blijkt hier prima vertoeven. De kust is mooi, soms met kliffen en altijd met die leuke kleine plaatsen met mooie huizen. Het is er wel onvoorspelbaar heuvelachtig, afwisseling genoeg dus.
Hier zijn natuurlijk in 1944 de geallieerden geland. Dat wordt goed levend gehouden. Op de stranden zie je nog de resten van de acties liggen en elke landingsplaats heeft zijn eigen museum.

Voor het eerst sinds lang zijn er nu ook dagen zonder zon. Er valt zelfs af en toe en buitje. Daar moeten we na al die mooiweer-maanden weer even aan wennen.

Op dit moment zijn we net België (en heel even Nederland) binnen gefietst en zijn duidelijk op weg naar huis.

Tot ziens dus en veel groeten,
Anneke en Marij

• 27 Juni 2015 - 16:03

Ria. Leo.:

Nou het zit er bijna op .
    Nog veel pret het laatste stuk ,tot gouw .

• 27 Juni 2015 - 16:33

Elly Ringeling:

We wachten met spanning op jullie thuiskomst.
    Droomde dat jullie uit de lift kwamen en mij niet herkende
    Sterkte voor de laatste kilometers zorg wel dat jullie voor de hittegolf thuis komen.
    groetjes en tot gauw Elly en Ina.

• 27 Juni 2015 - 17:19

Elly Lodder:

Nou,het is weer een hele prestatie.Nog even en we komen elkaar weer tegen.
    Geniet van die laatste dagen en tot snel.

• 28 Juni 2015 - 13:17

Henk En Tonny:

Zo te zien zijn jullie bijna thuis. Nog even veilig fietsen. tot gauw.
    Henk en Tonny

• 28 Juni 2015 - 21:06

Gerda Van Der Mark:

Hallo Marij en Anneke,

Wat een reis en wat was het weer leuk om dit te kunnen volgen via jullie reisverslagen en mooie foto's, nu nog het laatste stuk en dan weer thuis. Nog veel plezier en hopelijk snel weer veilig thuis.
    Groetjes, Gerda van der Mark

• 29 Juni 2015 - 11:45

Mirjam Landzaat:

Hoi meiden, de laatste loodjes. Jullie hebben mooi weer meegenomen.
    Nog veel plezier en tot gauw.
    Mirjam

• 30 Juni 2015 - 19:04

Frank Scherpenisse:

Hallo dames,
    Het zit er alweer (bijna) op voor jullie. Opnieuw hebben jullie heel veel meegemaakt. Boeiende verhalen hebben jullie met ons gedeeld. Mijn dank daarvoor. Ik hoop dat jullie in Nieuwegein (of elders) een beetje tot rust zullen komen na alle inspanningen van de afgelopen maanden. In elk geval tijd voor jullie om na te denken wat jullie volgende bestemming is. Ik ben benieuwd. Geniet intussen van het Nederlandse zomerse klimaat en de prachtige Nederlandse fietspaden. Het begin van de Tour de France vanuit Utrecht zullen jullie zeker kunnen meebeleven. Wat zouden jullie eigenlijk nog kunnen leren van zulke professionals? Jullie hebben ervaring genoeg opgedaan en bovendien hoeft fietsen niet altijd snel te zijn. Heel veel rust toegewenst