Naar Portugal - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu Naar Portugal - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu

Naar Portugal

Blijf op de hoogte en volg Marij

19 Januari 2015 | Nederland, Nieuwegein

Het is weer zover, we gaan op weg.
Het inpakken en wegwezen gaat zo langzamerhand op de automatische piloot. Het is alweer de zesde keer dat we voor langere tijd weggaan. Het blijft spannend, dat wel.
Na zo'n vier maanden thuis zijn we aan een nieuw avontuur toe; Portugal en Spanje moeten toch voor de nodige belevenissen kunnen zorgen dachten we zo.
Als er dan nog wat lente-achtige temperaturen en een zonnetje bij komen, houden we het vast wel een maandje of vijf uit.

We gaan dit keer weer eens met het vliegtuig. De route die we gepland hebben staat op de bijgevoegde foto ingetekend (voor wat het waard is natuurlijk). Dit keer hebben we wat bestaande routes gecombineerd (Andalusië en Katharen Basken route). In Portugal maken we een zuidelijk rondje en voor de westkust van Frankrijk hebben we wat aanwijzigingen gekregen van de Europa fietsers (de Velodyssee route). Dat is een nog in wording zijnde route en we worden geacht onze fietservaringen door te geven. Is er aan het eind van de tocht toch nog werk aan de winkel, blijven we alert en wakker van.

Over een maand hopen we jullie ons eerste reisbericht vanuit Portugal te sturen.

Veel groeten en een zachte (of strenge als je dat liever hebt) winter toegewenst,

Anneke en Marij

• 19 Januari 2015 - 09:30

Jenny:

Het ziet er weer spannend uit meiden.
    Krijg bijna zin om mee te fietsen (bijna!).
    Heel veel plezierige en mooie kilometers toegewenst.
    Geniet van de streekgerechten de natuur en de mensen.

Kussie van Jenny

• 19 Januari 2015 - 10:10

Henk En Tonnny:

Heel goede reis en heel veel mooie nieuwe reiservaringen.
    Henk en Tonny.

• 19 Januari 2015 - 10:48

Hilly:

Hallo meiden, nou daar gaan jullie weer, heel veel( vlieg)- en fietsplezier. Kijk er alweer naar uit wat jullie gaan meemaken.
    By the way, ik ga voor de zachte winter haha, ga liever jullie kant nu op hahahaha. Have fun!!!

• 19 Januari 2015 - 12:31

Elly Ringeling:

Extra vroeg opgestaan maar jullie waren al gevlogen.
    Elly Lodder belde ook heel vroeg, haar heup is er weer uit en ze lig nu in het
    ziekenhuis, afwachten maar.
    Ik wens jullie 'n hoop fietsplezier, en tot horens.
    Groetjes van Ina en Elly

• 19 Januari 2015 - 19:08

Frank Scherpenisse:

Hoi jullie,
    Ik wist dat het Iberisch schiereiland hoog op jullie wensenlijstje stond. Ik begrijp dat deze wens nu in vervulling is gegaan. Heel fijn voor jullie. Reikhalzend zie ik uit naar jullie prachtige verslagen die wat mij betreft altijd boeiend zijn. Ik wens jullie heel veel plezier tijdens deze reis, vele veilige kilometers op de fiets en natuurlijk mooi weer. Laat de lente maar komen!
    Groetjes, Frank.

• 19 Januari 2015 - 20:27

Leo :

Nou meiden ,heel veel plezier .
    En dat de banden god jullie goed gezind is ,en kijk uit .
    Groetjes van ons .

• 19 Januari 2015 - 21:17

Paul En Gonza:

Dames,
    Heel veel plezier, mooi weer en prachtige steden en natuur toegewenst.
    Hou alles heel. Fietsen en jullie zelf. Adios y Hasta la vista.

Paul en Gonza

• 20 Januari 2015 - 10:37

Bernadette:

Dag meiden,

Eindelijk mogen jullie weer.
    Heerlijk in het lentezonnetje fietsen terwijl het hier net kouder wordt.
    Heel veel fietsplezier en mooie avonturen gewenst, maar maak het niet te spannend!
    Wij kijken uit naar jullie verhalen.
    Xx Willem en Bernadette

• 20 Januari 2015 - 13:27

Jann & Anton:

Geweldig om weer op stap te gaan niet waar. Weer een nieuw avontuur. We hopen natuurlijk dat alles heel blijft en de zon regelmatig schijnt.

Wij vertrekken over een weekje. We zien de berichten wel.
    groeten
    Jannie& Anton

• 20 Januari 2015 - 17:03

Ria Caljoouw:

We zijn stikjaloers! Zijn twee jaar op rij voor 5/6 weken in januari/februari naar Portugal geweest in Moncarapacho) en zouden eigenlijk meteen ons koffer weer willen pakken. Helaas dat lukt om verschillende redenen niet. Mochten jullie in de buurt van Olhao/Travira komen: restaurant El Polvo in Santa Lucia mogen jullie niet missen: de meest heerlijke inktvisgerechten hebben ze daar. En voor het zuiden van Spanje is eigenlijk het plaatsje El Rocio een must (ten zuiden van Sevilla en tegen het natuurpark Cote del Donana aan gelegen). Het waarom zullen jullie ongetwijfeld zien als jullie daar zijn.
    Geniet ze en wij volgen van een gepaste afstand :-) Liefs Co en Ria

• 22 Januari 2015 - 12:45

Gerda Van Der Mark:

Hallo Marij en Anneke,

Weer een nieuw (fiets)avontuur, ben benieuwd naar jullie verslagen en foto's. Kijk er naar uit en ik wens jullie heel veel plezier en mooie momenten toe tijdens deze reis!!

Groetjes, Gerda

• 27 Januari 2015 - 10:07

Mirjam Landzaat:

Hoi meisjes,
    Heel heel plezier ! Ik kijk met spanning uit naar jullie reisverslagen.
    Gr. Mirjam