Italie, Oostenrijk en weer Duitsland - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu Italie, Oostenrijk en weer Duitsland - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu

Italie, Oostenrijk en weer Duitsland

Blijf op de hoogte en volg Marij

02 Augustus 2013 | Duitsland, Sigmaringen

De Kroatische eilanden bevallen erg goed. Af en toe blijven we een dagje extra op een camping staan om er zonder bepakking op uit te kunnen gaan (fietst een stuk beter over die heuveltjes heen).
Eens per week kun je vanaf het eiland Losinj overvaren naar Venetie met een Catamaran. Fietsen mogen ook mee; dus wat let ons! Venetie moet je toch gezien hebben (zeggen ze). Het is ook een erg mooie stad, zeker als je nog wat vroeg in de ochtend bent en er nog maar weinig toeristen zijn. Maar zelfs daarna, als de stad is volgestroomd, kun je door leuke stille straatjes lopen door simpelweg wat zijweggetjes in te slaan (dat scheelt ook weer 1,50, dat kost de toilet hier namelijk)

Italie is anders dan we gedacht hadden. We dachten dat het een luidruchtig volkje was, maar het gaat er hier allemaal heel relaxed en rustig aan toe. We zitten natuurlijk ook niet aan de drukke kust. De Po met de Povlakte is een heel landelijk ogend gebied met veel leuke kleine dorpjes. De nieuwe huisjes zijn soms tegen de oude aangebouwd. Kleur: terracotta rood of geel, dan steekt het lekker af tegen het oude grijze huis....
In Verona hebben we een camping met een geweldig uitzicht op de stad. De tentplek is niet groter dan een postzegel (ons tentje past er net op), maar de andere mensen fietsen ook en ´s nachts is het reuze gezellig met al die snurkende en ronkende mensen. Iedereen een klein plekje schept op de een of andere manier een band. Dat het plekje 31 euro kost wordt op de koop toegenomen.
Noord-Italie is een fietsparadijs, bijna 200 km autovrij fietspad langs de Adige tot in Zuid-Tirol. Het is echt Italie hier, maar alles wordt wel tweetalig aangegeven en het is (ook historisch gezien) erg Duitsgezind.
Het pad door de Dolomieten is prachtig en gaat door tot in de Alpen en Oostenrijk, waar wij een paar passen moeten oversteken. De mooiste is de Arlbergpass van 1800 meter. Vooral de afdaling is fantastisch met al die haarspeldbochten. Wat een feest om dat mee te maken!

En voor je het weet fiets je dan alweer Duitsland binnen. Het gaat allemaal veel sneller dan we vooraf gedacht hadden. Moet kunnen, wat vroeger of later maakt niet uit.
En trouwens, we hebben nog een leuke Elfstedentochtroute thuis liggen en die plek in het park op de Canarische eilanden bij Ingrid lijkt ons ook wel wat.......

Veel groeten. De foto´s kunnen we helaas vanuit hier niet meesturen. Dat moet dan later.

Anneke en Marij

• 02 Augustus 2013 - 10:47

Henk En Tonny:

Hallo meiden,

Wat een afstanden hebben jullie weer gefietst. Een extra dagje rust tussendoor zou mij ook toch wel prettig lijken. Jullie hebben in ieder geval iets betere fietstemperaturen dan het geweest is. En door Duitsland is het wel redelijk heuvelig maar niet meer zo als het geweest is. Nog een fijne veilige verdere reis en we horen wel weer wanneer jullie weer in het land zijn.
    Groetjes,

Henk en Tonny

• 02 Augustus 2013 - 21:30

Ria Leo :

Hallo De hele Familie zit een beetje daar ,als ik het zo lees valt het niet tegen .
    Dat is altijd goed ,hier is het bloed heet .
    De terug weg kan nog wel erg warm worden nog heel veel pret tot de volgende keer ciao .

• 05 Augustus 2013 - 11:40

Karin Ter Hoeven:

Hallo Meiden,

Weer een leuke trip, mooie ervaringen het gaat maar door, geniet er maar van.

Groetje Karin

• 07 Augustus 2013 - 13:20

Frank Scherpenisse:

Hoi Anneke en Marij,
    Ik geloof jullie best dat de dagen snel voorbijgaan. In NL is de hitte voorbij, maar als ik nu (woensdag 7 augustus) naar buiten kijk (regenachtig), hoop ik dat het snel morgen wordt, want volgens de verwachting wordt het weer hier morgen beter, dus zonniger. Ik heb het gevoel dat jullie veel genieten, maar ook vaak lachen. Hou dat vooral vast, weer of geen weer.
    Nog een prachtig vervolg van de reis toegewenst. Groetjes, Frank.