Zuidwesten van Ierland - Reisverslag uit Ballycroy, Ierland van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu Zuidwesten van Ierland - Reisverslag uit Ballycroy, Ierland van Marij Nuijten - WaarBenJij.nu

Zuidwesten van Ierland

Door: Anneke en Marij

Blijf op de hoogte en volg Marij

01 Juni 2012 | Ierland, Ballycroy

Op dit moment hebben we er bijna 2000 kilometers op zitten en zijn we al lekker gebruind van de Ierse zon. De kou is hier helemaal uit de lucht.
Aan aandacht hebben we geen gebrek. Onze fietsen zijn zelfs al op de foto gezet. Komen we uit de supermarkt staat er een man onderdelen van onze fietsen te fotograferen. Een liefhebber dus. Maar ook wij kijgen de nodige aandacht. Er komt een vrouw naar ons toe: "Oh, you are so brave" en of we willen poseren voor onze fietsen. We groeien zo hoog dat we amper meer op de foto passen!

Het is hier vooral de natuur die het 'm doet. Heel mooi en apart is het bijvoorbeeld om de Gap of Dunloe te fietsen. Het is een steile klim langs een smal kronkelig weggetje. Auto's mogen er niet komen en in de zomer worden de willige toeristen met paard en wagen door het fraaie gebied gereden. Het hele pad ligt dan bezaaid met paardenpoep. Nu fietst het hier wat minder plakkerig en is het weggetje heerlijk rustig.
Na de Ring of Kerry met al de oude ruines en kerkhoven waar alles kriskras door en over elkaar staat, maken we ook een rondje op het schiereiland Dingle. De Slea Head Drive, de meest westelijke punt is een feest voor de zintuigen.
Hoogtepunten vormen de bezoekjes aan eilanden. Op veel ervan kun je kamperen en als de laatste Ferry aan het eind van de dag is vertrokken is het er heerlijk rustig. Blasket Island was een dagtrip. Een sinds 1953 onbewoond eiland met zeehonden, schapen en hazen. Veel gras en heuvels hier. Kortom een prachtige desolate omgeving waar een flinke bries en wat striemende motregen bij past. We hebben het eiland een paar uur voor ons alleen waarna ze ons weer met rubberboot en zwemvesten komen ophalen. Daarna overstappen op een iets groter bootje. Er zwemt een dolfijn met ons mee!
De Burren, de Aran eilanden, de Connamara, het is allemaal even prachtig. Alles komt goed tot zijn recht door het zonnige weer.

Maar zonnig weer brengt hier ook ongemakken met zich mee. We zijn bezocht door tienduizenden midgets die het allemaal tegelijk op ons gemunt hadden. Helaas waren er geen andere kampeerders om een aantal van ze af te leiden. Het ziet dan zwart van de stekende beestjes en zelfs een mosquito-netje op je kop helpt niet. De volgende dag zat ons hele gezicht vol met bulten en hoefden we in de Pharmacia alleen maar te wijzen op het gezicht om het juiste middeltje te krijgen. Het begint nu alweer aardig bij te trekken.
We zijn nu in County Mayo en gaan verder naar het noorden.

Veel groeten

• 01 Juni 2012 - 15:24

Jenny:

Mooi meiden! leuk van die Dolfijn iets minder van die midgets ;-( Maarre...
    de volgende keer met jullie gezicht naar de camera toe fietsen hoor! Anders krijg je alleen maar ruggetjes in beeld!

Groetjes,
    Jenny

• 01 Juni 2012 - 19:08

Leo En Ria :

Als het zo doorgaat zien we julli bij show nieuws,mooie fotos .
    nog veel pret groetjes van ons .

• 02 Juni 2012 - 10:01

Hilly:

Hoi Anneke en Marij,
    Ziet er allemaal even mooi uit, kan wel aan de foto's zien dat jullie hier echt van genieten, zeer mooie natuur, en leuk een dolfijn die meezwemt.
    Marij die hoed staat je enig hahaha.
    Groetjes Hilly en nog veel plezier.

• 03 Juni 2012 - 09:48

Karin Ter Hoeven:

Hallo Meiden,
    Hallo meiden.
    Aan de foto’s zien en uit het verslag lezen wij weer dat jullie het naar je zin hebben. Aan aandacht geen gebrek. Je staat net met je tentje en er komen meteen tienduizenden gasten je bezoeken niet te geloven. Volgende keer vragen of ze een flesje wijn mee willen nemen. Meiden nog veel plezier en wij kijken weer uit naar jullie volgende verslag.

• 03 Juni 2012 - 12:58

Henk En Tonny:

Zo te zien genieten jullie wel van de reis, alleen vervelend die steekbeestjes. Het zal wel erg jeuken ook. Je lijkt wel een imker met je muts Marij.
    Heel veel plezier verder.

• 03 Juni 2012 - 17:28

Ingrid:

Wat een geweldig leuk reisverslag weer. Enne...die gekleurde huisjes zijn natuurlijk helemaal top. Zo te zien zijn jullie op alles voorbereid, had wel een foto verwacht zonder elegante hoed. Hartelijke groeten.

• 10 Juni 2012 - 13:09

Willem En Bernadette:

Hoi Meiden.
    Leuk verslag weer, wel jammer van die midgets ( jammer dat er geen foto van jullie gezichten bij zat, grapje) Jullie moeten maar goed de regionale kranten checken, komen jullie vast in te staan. Wij zijn ook even lekker op vakantie geweest, maar ja 1 weekje maar :) Geniet lekker verder, wij kijken al uit naar het volgende verslag.